• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
کل 9627 امروز 6
4
مدیر عامل آبفاي فارس خبر داد؛

عملیات احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرستان فیروزآباد

  • کد خبر : 27951
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵
عملیات احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرستان فیروزآباد
صادق پور از آغاز عملیات اجرایی یک طرح بزرگ زیست محیطی دیگر در شهر فیروزآباد در آستانه ی سفر رئیس جمهور و هیأت دولت سیزدهم به استان فارس خبر داد.

به گزارش جمهور پرس، علی جان صادق پور مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس، اظهار داشت: علاوه بر گشایش ۳ طرح بزرگ فاضلاب شهری و روستایی در شهر آباده و روستاهای شهید آباد (خرم بید) و شهر میان (اقلید)، عملیات اجرایی یک طرح بزرگ زیست محیطی دیگر شامل احداث مدول اول تصفیه خانه ی فاضلاب شهر فیروز آباد آغاز خواهد شد.
صادق پور با اشاره به اینکه این طرح نیز در ردیف ۶ طرح منتفع از تسهیلات مالی بانک توسعه ی اسلامی قرار دارد، اعلام کرد: پس از پایان مهلت اخذ تسهیلات بانک توسعه ی اسلامی به دلایل مختلف، با تلاش و پیگیری های مستمر و جلب موافقت مجدد بانک مزبور، مهلت اخذ تسهیلات و مدت اجرای طرح فاضلاب شهر فیروزآباد را تمدید کنیم که در آستانه ی دور دوم سفر رئیس جمهور به استان فارس طی مراسمی عملیات اجرایی این طرح آغاز می شود.
وی در تشریح مشخصات فنی تصفیه خانه ی فاضلاب شهر فیروزآباد بیان کرد: این طرح شامل احداث یک باب تصفیه خانه ی فاضلاب در ۲ مدول و ظرفیت تصفیه ی ۱۷۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز برای جمعیتی بالغ بر ۱۰۵ هزار نفر در افق طرح می باشد که در زمینی به مساعت ۶ هکتار اجرا خواهد شد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس افزود: عملیات اجرایی مدول اول این تصفیه خانه با ظرفیت تصفیه ی ۱۱۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز در آستانه ی سفر رئیس جمهور به فارس طی هته ی جاری آغاز خواهد شد. صادق پور شبکه ی جمع آوری فاضلاب شهر فیروزآباد را نیز ۱۸۵ کیلومتر عنوان نمود که در فاز اول حدودا ۸ کیلومتر از آن اجرا گردیده است.

لازم به توضیح است در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیأت دولت سیزدهم به استان فارس، ۸ طرح بزرگ آب و فاضلاب که توسط شرکت آبفا فارس در شهرستان های استان اجرا و آماده ی بهره برداری شده است، در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت که این طرح ها شامل ۵ طرح آبرسانی، ۱ طرح فاضلاب شهری و ۲ طرح فاضلاب روستایی می باشد. در همین راستا عملیات احداث تصفیه خانه ی فاضلاب شهر فیروزآباد نیز آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=27951

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.