• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
کل 9547 امروز 3
3

لزوم اقدام جهانی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها

  • کد خبر : 30063
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
لزوم اقدام جهانی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها
سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی حتی در آستانه سال نو میلادی، خواستار اقدام بازدارنده مجامع جهانی از این جنایات شد.

به گزارش جمهور پرس، آقای کنعانی در نشست خبری با تبریک میلاد حضرت مسیح علیه السلام گفت: پیروان ادیان الهی با مردم فلسطین همدرد هستند.
وی افزود: در حالی که فریاد دفاع از ملت مظلوم فلسطین از سراسر جهان شنیده می‌شود و مسیحیان فلسطین مراسم جشن کریسمس را تعطیل کرده اند، صهیونیست‌ها حتی در شب میلاد مسیح علیه السلام، دست از جنایاتشان بر نداشتند و شاهد کشتار فلسطینیان در اردوگاه المغازی بودیم.
آقای کنعانی تاکید کرد: ایران این جنایات را به شدت محکوم می‌کند و خواهان اقدام عملی جدی و بازدارنده مجامع جهانی برای توقف این جنایات است.

انتقاد از قطعنامه بی خاصیت شورای امنیت درباره فلسطین
سخنگوی وزارت خارجه، قطعنامه اخیر شورای امنیت را درباره فلسطین بی خاصیت دانست و تصریح کرد: آمریکا مسئول بی نتیجه ماندن تلاش‌ها برای توقف حملات به غزه است.
آقای کنعانی در نشست خبری گفت: رفتار آمریکا در شورای امنیت و رای ممتنع اش به قطعنامه این شورا که درباره کمک رسانی به غزه بود در واقع، رای به ادامه حملات به غزه بود.
وی افزود: حملات رژیم صهیونیستی به غزه به علت اقدامات و حمایت‌های آمریکا ادامه دارد و اجرای قطعنامه‌ای که فقط درباره کمک هاست، ممکن نیست.
آقای کنعانی گفت: کشور‌ها با رای شان در مجمع عمومی نشان دادند که خواستار توقف جنایات صهیونیست‌ها هستند و مردم جهان هم در خیابان‌ها حمایت شان را از فلسطین فریاد می‌زنند.
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی همچنین با اشاره به ادامه تلاش‌های ایران برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کرد: همه کشور‌ها باید با این تلاش‌ها همراهی کنند و فشار کشور‌ها بر رژیم اشغالگر برای توقف حملات به غزه هم باید افزایش یابد.

آمریکا در جایگاه طرح ادعا علیه دیگر کشور‌ها نیست
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دولت آمریکا از منظر حقوقی در جایگاهی نیست که ادعایی علیه کشور‌های منطقه داشته باشد.
آقای ناصر کنعانی در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره ادعا‌های اخیر واشنگتن علیه کشورمان اظهار داشت: کاخ سفید این ادعا‌ها را برای فرافکنی انجام می‌دهد و از نظر ایران مردود است.
وی افزود: ایران همواره در تامین امنیت آب‌های بین المللی مسئولانه عمل کرده است.
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی همچنین، ادعا‌های وزیر خارجه انگلیس علیه کشورمان را رد کرد.
آقای کنعانی گفت: کامرون ادعا‌های مدنظر صهیونیست‌ها را علیه ایران مطرح می‌کند و این ادعا‌ها با وجود نقش انگلیس در تاسیس رژیم صهیونیستی، مردود است.
وی تاکید کرد: انگلیس به علت سابقه تاریخی و حمایت‌هایش از رژیم صهیونیستی در برابر جنایات این رژیم مسئول است و باید با پاسخگویی در این باره از اتهام زنی دست بردارد.

ادعا‌ها درباره تمامیت ارضی ایران را بی پاسخ نمی‌گذاریم
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ادعا‌های مندرج در بیانیه مشترک روسیه و کشور‌های عربی در مراکش به عنوان اقدام علیه تمامیت ارضی ایران تلقی می‌شود و کاملا مردود است.
آقای کنعانی در نشست خبری، این ادعا‌ها را مغایر با منشور ملل متحد دانست و تاکید کرد: ایران درباره تمامیت ارضی اش با هیچ طرفی تعارف ندارد و اعتراض به این ادعا در عالی‌ترین سطح به مقامات روسیه اعلام شد.
وی افزود: ایران ادعا‌ها درباره تمامیت ارضی را بدون پاسخ نمی‌گذارد و علاوه بر اقدامات دیپلماتیک انجام شده، هر اقدام دیگری که لازم باشد انجام می‌دهد.

سوئد؛ رای ظالمانه اش را جبران کند
سخنگوی وزارت امور خارجه از دولت و دادگاه سوئد خواست اشتباهاتش را درباره حکم ضالمانه صادر شده برای آقای حمید نوری، شهروند دربند ایرانی در این کشور، جبران کند.
آقای ناصر کنعانی در نشست خبری گفت: تلاش‌ها برای دفاع از حقوق اتباع ایران و آزادی شهروند ایران در سوئد ادامه دارد.
وی افزود: ایران، توقع داشت که حکم ظالمانه علیه آقای نوری تصحیح شود، اما اینگونه نشد.
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی تاکید کرد: ایران به رای جدیدی که برای این شهروند ایرانی صادر شده، اعتراض جدی دارد و نقض حقوق این هم وطن مان از جانب دستگاه قضایی سوئد را پیگیری می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=30063

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.