• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل 9542 امروز 3
5
معاون بانک مرکزی؛

موسسه اعتباری نور با بانک ملی ادغام شد

  • کد خبر : 29485
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۷:۴۶
موسسه اعتباری نور با بانک ملی ادغام شد
معاون بانک مرکزی با بیان اینکه شعب موسسه اعتباری نور با بانک ملی ایران ادغام شده است گفت: سپرده گذاران این موسسه می توانند از روز شنبه ۱۱ اذر با مراجعه به شعب سابق موسسه نور (در مدیریت بانک ملی) از تمامی خدمات بانکی بهره مند شوند.

به گزارش جمهور پرس، محمدپور معاون نظارت بانک مرکزی با حضور در خبر ۱۴ به انتقال سپرده های نور به بانک ملی اشاره کرد و گفت: از این پس موسسه اعتباری نور در قالب بانک ملی فعالیت می کند، و تمامی مشتریان این موسسه مشتریان بانک ملی هستند.

سوال: دلیل این اقدام بانک مرکزی چه بوده و از این به بعد تکلیف کارکنان و سپرده‌گذاران این مؤسسه چه می‌شود؟

محمدپور: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای برنامه اصلاح نظام بانکی و سیاست‌های نظارتی و شفاف‌سازی نظام بانکی اقداماتی را در یک سال گذشته به ویژه مورد تاکید و توجه قرار داد و رئیس کل بانک مرکزی هم در یک سال گذشته و در ابتدای سال جاری اعلام نمودند که یکی از موضوعات مهم بانک مرکزی که ما توجه ویژه‌ای به آن خواهیم داشت، بحث اصلاح نظام بانکی است و بانک‌هایی که به نوعی نیازمند اصلاح هستند. در این راستا اقداماتی در چند ماه گذشته اتفاق افتاد از طرف بانک مرکزی در خصوص برخی از مؤسسات و امروز مؤسسه اعتباری نور از روز شنبه در قالب بانک ملی به نوعی فعالیت خواهد کرد، در واقع سپرده‌گذاران یا سپرده‌های مؤسسه اعتباری نور، شعب و کارکنان این مؤسسه، تسهیلات، دارایی‌هایشان همگی از روز شنبه ذیل مدیریت بانک ملی فعالیت خواهند کرد. در واقع این دارایی‌ها و سپرده ها به این بانک معتبر منتقل خواهند شد.

سوال: اکنون به چه صورت است، خودبخود انجام می‌گیرد یا این که سپرده‌گذاران باید کاری انجام دهند؟

محمدپور: نه، سپرده‌گذاران کار خاصی لازم نیست انجام بدهند، این کار تمهیداتش در چند ماه گذشته ما جلسات مستمری در این خصوص داشتیم در بانک مرکزی، در بانک ملی که پذیرفتیم این موضوع این بود و خود مؤسسه اعتباری نور، همه تمهیدات اندیشیده شده و همه اقداماتی که لازم است پیش‌بینی شده است. در واقع مشتریان، سپرده‌گذاران یا تسهیلات گیرندگان اقدام خاصی انجام نمی‌دهند.

­سوال: چقدر طول می‌کشد تا این حساب بانک ملی برای مشتریان فعال شود؟

محمدپور: ما یک دوره‌گذاری را پیش‌بینی کردیم، یک دوره گذار حدوداً سه ماه را پیش‌بینی کردیم که در این دوره گذار سه ماهه در واقع سپرده‌گذاران همه خدماتی که قبلاً می‌گرفتند، همه اقداماتی که در این راستا انجام می‌دادند همه و حتی خدمات بیشتر بالاخره بانک ملی آن گستره خدماتش قاعدتاً خیلی بیشتر از مؤسسه اعتباری نور است. همین خدمات و مسائلی که داشتند از طریق همان شعباتی که قبلاً در قالب مؤسسه نور فعالیت می‌کردند، پیگیری می‌کنند و انجام می‌دهند و ما بعد از یک دوره گذاره حدوداً سه ماهه شماره حساب بانک ملی خواهند داشت مشتریانی که سابقاً مشتری مؤسسه اعتباری نور بودند ولی در این دوره گذار هم این مشتریان از روز شنبه مشتری بانک ملی محسوب می‌شوند، کارکنان مؤسسه اعتباری نور از روز شنبه کارکنان بانک ملی محسوب می‌شوند.

سوال: یعنی جای نگرانی برای چه کارکنان و چه مردم نیست؟

محمدپور: به هیچ عنوان. این دغدغه‌ای بود که بالاخره همه ارکان کشور داشتند به ویژه بانک مرکزی و شخص رئیس کل بانک مرکزی که در مورد بحث کارکنان یک دغدغه‌های ویژه‌ای داشتند. ما عموم مصوباتی که در این خصوص داشتیم بندهایی در مورد کارکنان داریم و کارکنان از روز شنبه می‌شوند کارکنان بانک ملی. برای این در واقع یک اقدام برد برد بود هم کارکنان از مؤسسه نور به بانک ملی منتقل می‌شوند، به یک بانک معتبرتر منتقل می‌شوند و بانک ملی هم کمبود به نوعی منابع انسانی که دارد برای ارائه خدمات بهتر به مردم را به واسطه این نیروهایی که هم دارای تجربه خوبی هستند،‌ این نیروها میانگین دارای ۱۲ سال تجربه کاری هستند، عموماً نیروهای جوان هستند که به نوعی برای بانک ملی از این به بعد ارائه خدمات خواهند کرد.

سوال: اکنون مشتریان وقتی می‌خواهند خدمات دریافت کنند از شنبه باید به کجا مراجعه کنند؟

محمدپور: مثل سابق یعنی کار خیلی خاصی اتفاق نمی‌افتد، مثل سابق مشتریان به همان شعباتی که تا روز پنج‌شنبه یعنی امروز با تابلوی مؤسسه نور ارائه خدمات می‌کردند.

سوال: یعنی شعبه سر جایش خودش است فقط تابلو می‌شود بانک ملی؟

محمدپور: شعبه سر جای خودش است، فقط تابلو می‌شود بانک ملی و شعبه می‌شود شعبه بانک ملی.

سوال: یعنی پس از این بابت مشتریان مشکلی ندارند؟

محمدپور: خیر، مشتریان مشکلی ندارند. آن شعباتی که هم مشتریان بانک ملی می‌توانند رجوع کنند به شعباتی که قبلاً مربوط به مؤسسه نور بود و هم مشتریان سابق مؤسسه سابق نور به نوعی مراجعه می‌کنند. همه اقداماتشان هیچ نگرانی در خصوص بحث سپرده‌ها وجود ندارد. سپرده‌ها از روز شنبه مشتریان سپرده‌هایشان در بانک ملی است.

سوال: اگر به مشکلی بر بخوردند باید چکار کنند و از کجا پیگیری کنند؟

محمدپور: از طریق هم سایت بانک مرکزی، هم سایت بانک ملی و هم بالاخره شبکه‌های خبری، کانال‌های خبری، از خود مؤسسه نور تمهیداتی اندیشیدیم و در واقع آن مسیرهای ارتباطی را پیش‌بینی کردیم که همه مشتریان به نوعی همه افرادی که به نوعی ذینفع مؤسسه اعتباری نور هستند می‌توانند از آن طریق اطلاع داشته باشند از کارهایی که باید انجام بدهند.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=29485

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.