• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
کل 9624 امروز 3
4
استاندار همدان:

کمبود نیروی مشاور متخصص در برخی واحدهای تولیدی

  • کد خبر : 28479
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
کمبود نیروی مشاور متخصص در برخی واحدهای تولیدی
همدان- استاندار همدان با اشاره به ضرورت استفاده صنایع از مشاوران متخصص برای پیشبرد بهتر اهداف خود، گفت: خلاء و جای خالی این مشاوران در برخی واحدهای تولیدی استان احساس می شود.

به گزارش جمهور پرس، علیرضا قاسمی فرزاد درسی امین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید همدان که با دستور کار حل مسایل و درخواست های چهار واحد تولیدی مشکل دار برگزار شد، به کارگیری مشاور در واحدهای تولیدی را ضروری دانست و افزود: یکی از موانع بهره برداری مناسب از پیشرفته‌ترین واحدهای تولیدی دراستان فقدان یا کمبود نیروی مشاور متخصص است که باید برنامه ریزی و چاره اندیشی لازم در این زمینه صورت گیرد.
وی با بیان اینکه ستاد تسهیل با هدف حمایت و رونق تولید داخلی ایجاد شده و حل مسایل و مشکلات صنعتگران را در دستور کار اصلی خود قرار داده است،افزود: با همین رویکرد مقرر شد واحدهای تولیدی که مسایل آنها در نشست امروز طرح شد بدلیل مشکلات و ناتوانی در بازپرداخت تسهیلات ۲۰ درصد از وام و سود تسهیلات را حداکثر ۲ هفته آینده پرداخت و الباقی نیز طی یکسال تسویه کنند.
قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه یکسال از سررسید بازپرداخت تسهیلات این واحدها گذشته است،ادامه داد: یک مورد از این واحدهای تولیدی نیز بدلیل شرایط خاص مقرر شد که ۱۰ درصد از بدهی را در ۱۰ روز آینده و الباقی نیز ظرف یکسال تسویه کند.
استاندار همدان تاکید کرد: آنچه باید تولید کنندگان در فرایند کار مدنظر داشته باشند اینکه تسهیلات دریافتی از منابع بانکی است و باید سرموعد باز پرداخت شود تا امکان پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی دیگر وجود داشته باشد.
وی اظهار کرد: دولت با در نظر گرفتن شرایط هر واحد تولیدی تسهیلات پرداخت می کند و بیشتر واحدهایی که مدیریت صحیح بر تولید دارند دچار مشکل نمی‌شوند.
*رویکرد دولت سیزدهم حمایت از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی است
استاندار همدان، رویکرد اصلی دولت سیزدهم را حمایت از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی اعلام و اظهار کرد: این مهم به عنوان یکی از سرفصل‌های کاری دولت از ابتدای فعالیت در دستور کار قرار گرفته و تاکنون به نتایج خوبی نیز دست یافته است.
قاسمی فرزاد با اشاره به تاثیر مستقیم رونق تولید بر اشتغال و اقتصاد کشور،تصریح کرد: حمایت از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی در رشد اقتصادی استان و تحقق شعار سال نقش بسزایی دارد و برهمین اساس تلاش برای پیگیری مشکلات و رفع نیازهای واحدهای تولیدی و صنعتی در دستورکار دولت سیزدهم قرار گرفته است.
*همدان جزو پنج استان برتر در بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز در این نشست گفت: همدان جزو پنج استان برتر کشور در بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی طی نیمه نخست سال جاری شناخته شده است.
احمد شانیان افزود: شاخص های مختلفی از جمله مشارکت مردم در حوزه اقتصاد، میزان اشتغال، تراکنش های اقتصادی استان در این رتبه بندی موثر بوده است.
در این نشست، مشکلات چهار واحد تولیدی پرورش دام استان بررسی و با نظارت و مصوبات کارشناسی، موانع پیش روی این واحدها برای ادامه فعالیت در راستای رونق تولید رفع شد.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=28479

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.