• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل 9621 امروز 6
1

گیلان ۶۲ یادمان شهدای گمنام دارد

  • کد خبر : 32381
  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
گیلان ۶۲ یادمان شهدای گمنام دارد
مدیرکل حفظ آثار گیلان با بیان اینکه طراحی و ساخت یادمان های شهدای گمنام به شهرداری‌ها سپرده شده است، عنوان کرد: ۱۶۴ شهید گمنام در یادمان‌های استان تدفین شده‌اند.

به گزارش جمهور پرس، سرهنگ حسن حبیبی در جلسه معرفی اعضای هیئت امنای یادمان شهدای گمنام لنگرود، با بیان اینکه امنیت و آرامش و عزت کشور مدیون جانفشانی شهدا و ایثارگران و صبر و استقامت خاندان معظم آنهاست، اظهار کرد: لنگرود از شهرستان های پیشتاز در حوزه ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به نقش آفرینی لنگرود در نهضت انقلاب و دوران دفاع مقدس، افزود: در محور مقاومت و دفاع از حرم نیز شاهد جانفشانی رزمندگان لنگرودی بودیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان، فرماندهان شهید این شهرستان همچون حق بین ها و املاکی ها و حسین پورها را فرمانده در تراز انقلاب دانست و تصریح کرد: امروز کشورهای اسلامی منطقه با الگوگیری از انقلاب اسلامی و به برکت خون مطهر شهدا به جبهه جهاد حق علیه باطل تبدیل شده اند.

حبیبی در ادامه فلسفه تدفین شهدای گمنام در فضاهای عمومی را ایجاد یک محیط فرهنگی و معنوی دانست و یادآور شد: اولویت ما در تدفین شهدای گمنام پارک ها و تفرجگاه ها و دانشگاه ها و مراکز علمی است.

وی با بیان اینکه در استان گیلان ۶۲ یادمان شهدای گمنام داریم، گفت: بیش از ۹۰ درصد این یادمان ها به بهره برداری رسیده و کمیته فرهنگی و هیئت امنا دارند.

مدیرکل حفظ آثار گیلان با اشاره به پیشتازی شهرستان لنگرود در خلق آثار فرهنگی و هنری مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت، تاکید کرد: امروز سرود «سلام فرمانده» جهانی شده و رویش سرودهای دینی و انقلابی را به دنبال داشته است.

حبیبی با بیان اینکه یادمان شهدای گمنام باید پاتوق فرهنگی قشر خاکستری باشد، اضافه کرد: یادمان‌های شهدا قرارگاه‌های فرهنگی برای ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت هستند و لذا باید زمینه دسترسی آسان برای زیارت مزار شهدا را فراهم کنیم.

 

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=32381

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.