• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
کل 9648 امروز 5
2
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خبر داد:

۱۸۹۱ زوج نا بارور در سامانه‌های الکترونیک بیمه سلامت استان همدان نشاندار شدند

  • کد خبر : 27455
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۱۹
۱۸۹۱ زوج نا بارور در سامانه‌های الکترونیک بیمه سلامت استان همدان نشاندار شدند
همدان- مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از نشاندار شدن ۱۸۹۱ زوج نابارور در سامانه‌های الکترونیک بیمه سلامت استان همدان خبر داد.

فریبرز نیاستی درگفتگو با خبرنگار جمهورآنلاین اظهارکرد: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۱ مقرر گردید زوجین نابارور بتوانند تا سن ۴۹ سالگی و تا سه دوره درمانی از خدمات درمانی نازایی و ناباروری به صورت بیمه ای بهره مند گردند.
وی افزود: بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت با مراجعه به مراکز دولتی ۱۰ درصد تعرفه دولتی و در مراکز خصوصی طرف قرارداد ۱۰ درصد تعرفه غیر دولتی را بر اساس ضوابط مربوطه پرداخت می نمایند و ۹۰ درصد هزینه های درمان نازایی و ناباروری در بخش دولتی را بیمه سلامت پرداخت می نماید.
نیاستی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بابت هزینه های درمان نازایی و ناباروری ۹۸۶ زوج نابارور، توسط بیمه سلامت استان همدان پرداخت شده است،که این رقم درمقایسه با پرداخت سال ۱۴۰۰ فقط ۳۶ میلیون تومان برای ۱۳ زوج بوده است؛ رشد بسیار چشمگیر و قابل توجهی داشته است.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به پرداخت هزینه های درمانی نازایی و ناباروری بیمه شدگان استان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از یک میلیارد و ۴۲۲ میلیون تومان توسط بیمه سلامت استان برای هزینه های درمانی ناباروری و نازایی پرداخت شده است.
وی گفت: بر اساس گزارشهای سامانه های الکترونیک بیمه سلامت استان ۱۸۹۱ زوج نابارور درسامانه‌های الکترونیک بیمه سلامت استان همدان نشاندار شده اند و ازخدمات بیمه سلامت بهره مند گردیده اند.
نیاستی با اشاره به اينكه خانواده معمولا با يك فرزند شكل نمي‌گيرد وكامل نمي‌شود گفت :اميدواريم اين تغييررویه در افراد جوان اتفاق بیفتد به نحوي كه انتظار داشته باشيم سن بارداري و باروري پايين آيد تا اينكه سن بارداري را درسنين بالا افزايش دهيم چرا كه ممكن است بارداری درسنین بالا عوارض و خطراتي را برای مادر و فرزند به دنبال داشته باشد.
دكتر نياستي با تاكيد به ازدواج بهنگام در راستاي فرهنگ‌سازي به فرزندآوري و جواني جمعيت تاكيد كرد: بايد سن باروري متعادل شود كه كمترين خطر را براي مادران داشته باشد و بهترين دوره باروري براي يك خانواده را به همراه داشته باشد.
وي با بيان اينكه ازدواج بهنگام تابع مسائل مختلفي نظير فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي است كه بايد به عنوان زيرساخت حل شوند گفت: اينكه جامعه روي حرم جمعيتي حساسيت نشان مي‌دهد رويكرد خوبي است. ممكن است در آينده نزديك بسياري از ما نياز به مراقبت‌هاي عاطفي و جسمي داشته باشيم و خانواده‌هاي تك فرزندي و بدون فرزندي با چالش‌هايي در اين زمينه مواجه خواهند شد.
نياستي خاطرنشان كرد: در آينده نه چندان دور سالمندان با مشكلاتي مواجه خواهند شد كه بايد در كنار توجه به مسائل جواني جمعيت براي حرم جمعيتي فعلي و افزایش حمايت‌ها از آنها نيز تدابیر لازم اندیشیده شود.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=27455

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.