• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل 9492 امروز 5
1
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان:

۱۱ پروژه اثرگذار اقامتی و تفریحی تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری خواهد رسید

  • کد خبر : 31255
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۳۵
۱۱ پروژه اثرگذار اقامتی و تفریحی تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری خواهد رسید
همدان - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان با اشاره به اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی در تلاشیم که زیرساخت‌های گردشگری استان را توسعه دهیم گفت : ۱۱ پروژه اثرگذار اقامتی و تفریحی تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش جمهور آنلاین، محسن معصوم‌علیزاده در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به پیشرو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: با حضور حداکثری در انتخابات آینده کشور را تعیین می‌کنیم و حماسه‌ای بزرگ برای جمهوری اسلامی در ۱۱ اسفند رقم خواهیم زد‌.

وی در ادامه با اشاره به پرونده ثبت جهانی هگمتانه در همدان عنوان کرد: ثبت جهانی یک اقدام بین بخشی و هماهنگی بین تمام دستگاه‌ها بود و با حمایت استاندار و دستگاه‌های مرتبط همه و همه در کنار هم فضای مناسب را مهیا کردند‌.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه حدود ۴۴ میلیارد تومان اعتبار در حوزه بافت تاریخی همدان همچون مرمت کاروانسرا‌هایی همچون حسین‌خانی هزینه شده است، افزود: هیچ وقت نباید فکر کنیم کار ثبت جهانی تمام شده، ثبت جهانی آغاز یک حرکت و رساندن همدان به جایگاه خودش است.

وی افزود: پرونده ثبت جهانی بعد از ارسال مورد ارزیابی قرار گرفت و جلسه ای به صورت حضوری یک ماه پیش در یونسکو برگزار شد و ۳ روز پیش هم جلسه‌ای برای ارائه توضیحات بیشتر در این حوزه مجدد برگزار شد همه این تلاش‌‌ها نشان دهنده اهمیت ثبت جهانی هگمتانه برای یونسکو و وزارت میراث فرهنگی است.

معصوم‌علیزاده از تامین اعتبار بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان برای تکمیل موزه منطقه‌ای غرب کشور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه پروژه زمانبر شده تلاش کردیم تا بتوانیم در ماه‌های آینده با انتقال آثار تاریخی مخزن آن را فعال کنیم.

وی با اشاره به ثبت ۸۲ اثر طبیعی و غیرملموس در فهرست اًثار ملی در سال جاری، گفت: در خصوص بناها و بافت‌های تاریخی در همدان همچنین ۱۵۱ کارگاه را فعال کردیم و بیش از ۳۰ مسجد تاریخی استان مرمت شد.

وی با اشاره به ثبت جهانی دو کاروانسرای تاج ‌آباد و فرسفج، افزود: ۵ پرونده برای ثبت ملی به وزارتخانه معرفی کردیم و ۶ فصل کاوش باستان شناسی هم در سال جاری تاکنون انجام شده است.

وی با بیان اینکه در خصوص بافت‌های تاریخی تلاش شده تا از نگاه سنتی به سمت نگاه فناورمحور برویم، گفت: ما سامانه‌ای بر اساس اطلاعات GIS در حوزه بافت تاریخی طراحی کردیم و در نظر داریم به عنوان یک پایلوت در سطح کشور نیز معرفی کنیم. نقشه گردشگری بافت تاریخی و عکس‌های تاریخی در دهه‌های مختلف را نیز در این سامانه بارگذاری کرده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی در تلاشیم که زیرساخت‌های گردشگری استان را توسعه دهیم، بیان کرد: ۱۱ پروژه اثرگذار اقامتی و تفریحی تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری خواهد رسید و هزار و۹۱۷ اشتغالزایی انجام خواهد شد و مورد پروژه عمرانی در روستاهای نمونه اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به احداث نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی در شهرک صنعتی بوعلی ۲ همدان، گفت: ۹۸ قطعه زمین ۵۸ متری برای احداث بازارچه صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

معصوم‌علیزاده از انتخاب لالجین به عنوان پایلوت پیشران در حوزه هنر سفال و سرامیک در سطح ملی خبر داد و گفت: همدان برای برگزاری جشنواره سه گام نیز انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۸۸۱ گردشگر از مراکز دارای مجوز گردشگری از ابتدای سال تاکنون بازدید کرده‌اند، گفت: در این مدت نیز ۲ هزار و ۹۵۰ گردشگر داخلی از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.

در ادامه این جلسه علی خاکسار، معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی همدان در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر تعداد مراکز دارای مجوز گردشگری سلامت در همدان، گفت: مجوز حرفه‌ای گردشگری سلامت توسط اداره کل میراث فرهنگی صادر می‌شود و بیمارستان‌هایی که ظرفیت پدیرش بیماران بین‌المللی را دارند صرفا مجاز هستند که از آژانس‌های دارای مجوز گردشگری سلامت، بیمار پذیرش کنند.

وی افزود: مجوز گردشگری سلامت بازاریاب هستند و بسته های سفر گردشگری سلامت را با همکاری بیمارستان‌ها تنظیم  و در بازارهای هدف تبلیغ و بیماران از کشورهای مختلف را جذب می‌کنند.

معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه تاکنون ۸ مجوز گردشگری سلامت توسط این اداره‌کل صادر شده است، متذکر شد: تعدادی شرکت‌های تسهیلگر گردشگر سلامت نیز تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی فعال هستند

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=31255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.