• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل 9537 امروز 3
0

۱۸۰۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی در قزوین وصول شد

  • کد خبر : 31377
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
۱۸۰۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی در قزوین وصول شد
قزوین -فرجی - مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: از مجموع 9600 میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده امسال تاکنون 95 درصد آن معادل 7573 میلیارد تومان وصول شده است.

به گزارش جمهور پرس، سیدمحمود موسوی صانع در نشست خبری که در سالن جلسات اداره امور مالیاتی قزوین برگزار شد اظهارداشت: با رسالت سنگینی که در راستای تحقق عدالت مالیاتی بر عهده داریم رویکردمان جلب رضایت مردم است و با مشکلاتی که در اثر تحریم ظالمانه به کشور تحمیل شده و در تامین درآمدهای نفتی و خدمت رسانی دچار چالش شده ایم می توان اذعان کرد مالیات پاک ترین و بهترین درآمد برای دولت است.

وی افزود: در سنوات گذشته درآمدهای نفتی اصلی ترین تامین کننده نیازهای کشور بود اما امروز نقش مالیات بسیار برجسته تر شده و در سال آینده رقم پیش بینی شده از این محل خیلی بیشتر شده و جایگاه رفیع مالیات بیشتر مشخص می شود.

این مدیر یادآورشد: مالیات یک ابزار مهم سیاست گذاری برای ایجاد تعادل در بخشهای مختلف اقتصادی است و در این راستا نگاه ما حمایت از تولید نیز هست که بخشی از صنایع را در برخی موارد از جمله ارزش افزوده هم معاف کردیم.

موسوی گفت: اهمیت جایگاه مالیات ایجاب می کند که برنامه ریزی اصولی و درستی اندیشیده شده و فعالیتها به صورت انتظام یافته پیگیری شود تا شاهد تحقق عدالت مالیاتی باشیم.

وی اظهارداشت: برای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از بخش های تولید و مفید اقتصادی حمایت می کنیم و نرخ مالیاتی با ۲۵ درصد تخفیف برای واحدهای تولید محاسبه می شود که تا ۱۲ درصد نیز کاهش یافته است.

موسوی صانع افزود: بخش خصوصی تولیدی به نسبت درآمد واقعی که اظهار می کتد مورد حمایت است و شرکت های تولیدی سودی که به حساب نبردند را هم معاف می کنیم و حتی اگر سود خود را در توسعه بکار گیرند از مالیات معاف می شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین بیان کرد: با سیاست های اتخاذ شده اگر سهم درآمدی صنایع در توسعه تولید بکار گرفته شود از مالیات معاف خواهند شد و علیرغم این حمایتها بعلت اعتماد به مودیان شاهد رشد درآمدی هستیم.

وی گفت: هرگز بدنبال فشار به مودیان مالیاتی موجود نیستیم بلکه پیگیر وصول مالیات از مودیان جدید و شناسایی فرارهای مالیاتی هستیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین بیان کرد: دنبال اعتماد سازی هستیم و به اظهار مودی احترام می گذاریم مگر عکس آن اثبات شود و اخیرا در سامانه مودیان این موضوع گنجانده شده است.

موسوی اظهارداشت: با کتمان درآمد بشدت مخالفیم و فرار مالیاتی را جرم می دانیم و در نگاه کلی سازمان برای وصول مالیات دفتری بنام «مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی» راه اندازی شده که شناسایی مودیانی که فرار مالیاتی دارند را رسالت خود می دانند.

وی گفت: اخبار فرار مالیاتی بر اساس اعلام سازمان بخشی از طریق سامانه سوت زنی و پیام تلفنی «۱۵۲۶» و بخشی به صورت ارسال گزارش مکتوب دریافت می شود تا پیگیری لازم صورت گیرد.

موسوی اظهارداشت: در بخش سوت زنی فرد می تواند خود را معرفی کند تا اگر اثبات شد پاداش هم بگیرد که اخیرا ۵۵۰ میلیون تومان پاداش در استان البرز به فردی که فرار مالیاتی را گزارش کرده بود پرداخت شد.

وی افزود: بخشی از این گزارشها درست بوده و برخی خصومت شخصی بوده و غلط است که همه موارد با دقت بررسی می شود.

موسوی افزود: نگاه ما این است از صنوفی که مالیات نمی دهند مالیات قانونی دریافت کنیم و هرگز دنبال گرفتن مالیات ناحق و غیرقانونی نیستیم و آن را حرام می دانیم و مطمئن باشید مالیات زیادی از کسی نمی گیریم.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین بیان کرد: با ایجاد بستر غیر حضوری و الکترونیکی به کاهش مراجعه حضوری مودیان به ادارات کمک شده و رفتارهای سلیقه ای و شخصی نیز حذف شده و شرایط خوبی برای خدمت رسانی بهتر بر اساس نیاز مردم ایجاد شده است.

شناسایی ۲۸ هزار مودی جدید مالیاتی

وی در ادامه از شناسایی مودیان جدید مالیاتی خبر داد و اظهارداشت: شناسایی بیش از ۲۸ هزار مودی جدید مالیاتی در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و دریافت بیش از ۱۰ هزار اظهارنامه مالیاتی جدید  برای عملکردسال ۱۴۰۱ و پذیرش مایلات ابزاری بیش از ۵۲ هزار و ۱۹۱ مودی مالیاتی در سال ۱۴۰۱ از دیگر دستاوردهای این اداره است.

موسوی در ادامه گفت: توسعه سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه برای بیش از ۱۱۸۰ مودیو استرداد بیش از ۲۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مالیات ارزش افزوده به صادرکنندگان در سال گذشته و تولید اظهارنامه مالیاتی برآوردی مودیان فاقد اظهارنامه به ارزش بیش از ۷۵۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از دستاوردهای اداره کل امور مالیاتی استان قزوین است.

پرداخت ۲۹۷۶ میلیارد تومان ارزش افزوده به شهرداری و دهیاری ها

وی بیان کرد: واریز بیش از ۲ هزار و ۹۷۶ میلیارد تومان عوارض پرداختی موضوع مالیات بر ارزش افزوده تا پایان دی ماه امسال به دهیاری ها و شهرداری ها از دیگر خدمات این اداره است که در این زمینه با رشد ۱۱۶ درصدی مواجه شده ایم.

موسوی اظهارداشت: این پرداختی ها در شهرستان قزوین یک هزار و ۳۹۵ میلیارد تومان، با افزایش ۱۱۷ درصدی، در تاکستان ۴۰۲ میلیارد و ۷۱۶ میلیون تومان با ۱۱۶ درصد رشد، در بویین زهرا۲۸۷ میلیارد و ۲۳۱ میلیون تومان، در آوج با ۱۰۲ میلیارد
و ۱۶۷ میلیون تومان، در ابیک ۲۲۰  میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان و البرز مبلغ ۵۶۶ میلیارد و ۵۴۳ میلیون تومان با افزایش ۱۱۵ درصد بوده است.

سهم بهداشت ۵۱۹ میلیارد تومان/ ورزش ۹۲ میلیارد تومان

این مسئول گفت: در زمینه بهداشت و درمان سهم پرداختی از ارزش افزوده در ۱۰ ماهه امسال ۵۱۹ میلیارد و ۴۹۷ میلیون تومان با افزایش ۶۵ درصدی و سهم ورزش هم ۹۲ میلیارد و ۸۲۸ میلیون تومان با رشد ۱۰۳ درصدی بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین یادآورشد: سهم پرداختی به مناطق عشایری هم با ۱۱۷ درصد افزایش امسال به ۳ هزار و ۱۶۱ میلیارد تومان رسیده است.

وی اظهارداشت: در کسب درآمدهای مالیاتی سال گذشته هم شاهد افزایش ۷۱ درصدی و تحقق ۱۰۸ درصدی مالیاتها بودیم و مجموع درآمدها به ۷۶۰۰ میلیارد و ۸۶۵ میلیون تومان و پذیرش مالیات ابزاری بیش از ۵۲ هزار و ۱۹۱ مودی مالیاتی رسید.

صفر شدن مالیات ۲۷ هزار مودی

موسوی بیان کرد: امسال ۱۰ هزار و ۴۳۰ مودی اظهارنامه بیشتر ارائه کردند که ۱۵ درصد رشد داشت و در این میان مالیات ۲۷ هزار و ۸۰۹  مودی « صفر محاسبه» شد و ۴۷ درصد مودیان مالیاتشان صفر شد.

وی اظهارداشت: همچنین تعداد ۱۰ هزار و ۶۶۳ مودی بین صفر تا دو میلیون تومان، معادل ۱۸ درصد، تعداد ۶۱۰۴ مودی معادل ۱۱ درصد بین دو تا ۵ میلیون تومان، تعداد ۵۴۹۶ مودی بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان معادل ۹ درصد و ۳۳۴۴ مودی معادل ۵ درصد بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان و حدود هشت درصد با ۴۷۲۱ مودی بین ۱۵ تا ۵۰ میلیون تومان مالیات پرداخت کردند.

موسوی اظهارداشت: مودیانی که تا پایان بهمن ماه مالیات خود را پرداخت کنند اشخاص حقیقی تا ۵۰۰ میلیون تومان و اشخاص حقوقی تا دو میلیارد تومان از بخشودگی جرائم برخوردار می شوند.

شناسایی ۱۸۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی 

موسوی گفت،: بیش از صدها نفر فرار مالیاتی دارند که شناسایی آنها در دستور کار است و با جدیت دنبال می کنیم.

وی اظهارداشت: با اقدامات انجام شده و با کمک گزارش های مردمی امسال ۱۸۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان شناسایی و دریافت شده است.

کسب رتبه های برتر در عملکرد و امور فرهنگی

وی با اشاره به فعالیت های آموزشی و فرهنگ سازی در موضوعات مالیاتی هم گفت: در آموزش و ترویج و توسعه نماز، رعایت حجاب و عفاف و عملکرد روابط عمومی و بخش های فرهنگی، آموزش و پژوهش در توانمندسازی منابع انسانی صاحب رتبه شده ایم و سالهاست در جشنواره رجایی صاحب مقام برتر می شویم که حفظ این جایگاه برتر به مراتب سخت تر از کسب آن است.

موسوی افزود: در راستای تکریم ارباب رجوع بهسازی ساختمانهای مالیاتی شهرستانها انجام شده است و برخی شهرهای ما بدلیل جمعیت کم واجد شرایط استقرار اداره نبودند که خدمات رسانی به نحو دیگری انجام می شود.

این مدیر بیان کرد: در آموزش مودیان و راه اندازی سامانه مودیان برای همه شرکتها و مجامعی که نیاز به آموزش داشته باشند توسط مدرسان مجرب انجام شده و فضا را هم تامین کردیم و در این بخش ساعتهای زیادی برای دوره صنوف پیش بینی شده است.

وی گفت: بخش زیادی از چالش مودیان فضای غیر شفاف بودن است زیرا کلیه معاملات تجاری باید در بستر سامانه مودیان باشد و مراودات در این بستر صورت گیرد.

موسوی افزود: امور مالیاتی مودیان در سال آینده بدون اظهارنامه هم انجام می شود و کسانی که از شفافیت اقتصادی هراس دارند و حقوق عامه را رعایت نمی کنند مخالف اجرای سامانه مودیان هستند اما با این کار بورکراسی اداری حذف می شود و تا سال آینده کلیه اصناف مشمول می شوند تا فعالیتهای اقتصادی شفاف شود.

لینک کوتاه : https://www.jomhoorpress.ir/?p=31377

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.